თემატური გეგმა
სასწავლო წელი -- 2018-2019
საგანი -
|
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
|
||||||||||||||||
სწავლების საფეხური -
|
დაწყებითი
|
||||||||||||||||
კლასი -
|
III
|
||||||||||||||||
მასწავლებელი -
|
ხათუნა წითელაშვილი
|
||||||||||||||||
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია:
|
ელ. ფოსტა -
|
khatunatsitelashvili@gmail.com
|
|||||||||||||||
ტელეფონი -
|
593940020
|
||||||||||||||||
საგნობრივი ჯგუფის სახელწოდება -
|
ესთეტიკური აღზრდა
|
||||||||||||||||
სასწავლო სახელმძღვანელო -
|
ხელოვნება ავტორი: მაჭარაშვილი
|
||||||||||||||||
სასწავლო
საგნის სწავლების მიზანი -
|
|||||||||||||||||
ინდივიდუალური და ერთობლივი ნამუშევრის წარდგენა; აზრის გამოთქმა
საკუთარ, თანაკლასელთა ან ცნობილ ხელოვანთა ნამუშევრების შესახებ ელემენტარული
ტერმინოლოგიის გამოყენებით. სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების დარგების, ზოგიერთი
ჟანრის განსხვავება ერთმანეთისგან, მათი დაკავშირება ყოველდღიურ ცხოვრებასთან და
სხვა საგნებში განვლილ მასალასთან.
|
|||||||||||||||||
სასწავლო საგნის კვირეული
დატვირთვა -
|
35 კვირა
|
||||||||||||||||
სასწავლო საგნის სწავლების ხანგრძლივობა -
|
70 საათი
|
||||||||||||||||
სასწავლო საგნის სტატუსი -
|
დამატებითი
|
||||||||||||||||
შეთანხმებულია:
დირექტორის მოადგილე
ვამტკიცებ:
სკოლის დირექტორი
თემა
|
სთ
|
სტანდარტი, შედეგი, ინდიკატორი
|
აქტივობები
და მეთოდები
|
მუშაობის ფორმები
|
შეფასება
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
დრო
|
ჯადოსნური ფანქარი
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2;ს.გ. III.6;
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ხაზი და განწყობილება
|
1
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.6;
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, სახელმძღვანელოში ილუსტრაციების განხილვა,
ინდივიდუალურად ნამუშევრების შექმნა.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ,ძაფები, ფანქრები,უბრალო ფანქარი,
მაკრატელი,წებო,მუყაო, გუაში,ფუნჯი.
|
||
გრაფიკა
|
1
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.5; .
|
მინი ლექცია,სახელმძღვანელოში მუშაობა,
ნამუშევრების შექმნა და ერთმანეთისთვის
გაცნობა.
|
ჯგუფური მუშაობა, ინდივიდიალური.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
აკვარელი ,ფუნჯი.
|
||
აკვარელი
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3;
|
ჯგუფური მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, შედეგების განხილვა,ჯგუფის მიერ
ნამუშევრების წარდგენა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მზის ჩასვლა
|
1
|
სგ. III.1;
III.2.ს.გ
|
პრაქტიკული მუშაობა ნახატების შექმნა.
|
ინდივიდიალურად მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ვეცნობით ახალ ხერხებს
|
2
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.4;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა,
დამიუკიდებელი მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა, დამიუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ფერწერა
|
3
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.2; ს.გ. III.7;
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, ჯგუფური მუშაობა, სახელმძღვანელოში მუშაობა,
ნამუშევრების შექმნა.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
თბილი ფერები
|
1
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.2; 1ს.გ. .
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
ჯგუფური მუშაობა, დამიუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ცივი ფერები
|
2
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.1; ს.გ. III.2
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
ჯგუფური მუშაობა, დამიუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მხატვრის პალიტრა
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.6
|
მოძიებული ინფორმაციის განხილვა, ჯგუფური მუშაობა, სახელმძღვანელოში
მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა.
|
ჯგუფური მუშაობა, დამიუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
შემოდგომა
|
2
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.6
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა,ნახატის შექმნა.
|
წყვილში მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ბაღი
|
1
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.5; ს.გ..
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
რა ვიცით რა შეგვიძლია
|
2
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, კლასის წინაშე
ნამუშევრების წარდგენა.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
პორტრეტი
|
1
|
სგ. III.1; ს.გ. III.1; ს.გ. III.2.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სურათების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
პეიზაჟი
|
2
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.4
|
ჯგუფური მუშაობა, აპლიკაციებით სურათების შექმნა,კორექტირების შეტანა ერთმანეთის ნამუშევრებში.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მთვარიანი ღამე
|
1
|
ს.გ. III.2;
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების
შექმნა, ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ნატურმორტი
|
1
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
წყვილებში მუშაობა,ინდივიდიალური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მთავარი ნახატზე
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.1; ს.გ. III.2;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სხვადასხვა სურათების განხილვა,
ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალურად მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
სიმეტრია და ასიმეტრია
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.6; ს
|
შთაბეჭდილებების გაზიარება, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების
შექმნა და გამოფენა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
საშობაო საჩუქარი
|
2
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.6
|
მინი
ლექცია,
სახელმძღვანელოში
მუშაობა,
ბუკში ინფორმაციის მოძიება ნაძვის ხის ტრადიციებზე.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
უჩვეულო ნაძვის ხე
|
2
|
ს.გ. III.2; ს.გ. III.5;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა,სხვადასხვა ზღაპრების განხილვა.შთაბეჭდილებების
გაზიარება, დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
საახალწლო ზღაპარი
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, გამოფენა
კლასში.კითხვა პასუხის რეჟიმი.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
შემაჯამებელი
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
შენების ხელოვნება
|
1
|
ს.გ. III.1; ს.გ. III.2; ს.გ. III.3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,პლასტელინი,პლასტელინის დაფა და დანა.
|
||
კლდეში ნაკვეთი ქალაქი
|
1
|
სგ. III.6;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მრგვალი ქანდაკება
|
2
|
სგ. III.6;
|
მინი ლექცია, ფილმის ჩვენება და განხილვა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
რელიეფი
|
1
|
სგ. III.6;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მოგზაურობა ძველ ეგვიპტეში
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, კითხვა პასუხი,
ნამუშევრების შექმნა.
|
ინდივიდიალური.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
წავიდეთ მუზეუმში
|
1
|
სგ. III.6; სგ2
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
შეამოწმე შენი ცოდნა
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.2
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
გამოფენა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო, პლასტელინი,პლასტელინის დაფა და დანა,საძერწი თიხა.
|
||
გამოყენებითი ხელოვნება
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წყვილში მუშაობა.
|
წყვილში მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
წიგნის სამყარო
|
2
|
სგ. III.6; ს.გ.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
განხილვა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
თეატრის მხატვარი
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.2ს.გ
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა,
ნამუშევრების შექმნა, კონკურსი.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
რა ვიცით რა შეგვიძლია
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6
|
კითხვა პასუხის რეჟიმი, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
წელიწადის დრონი
|
1
|
სგ. III.6;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა,წყვილში მუშაობა, ნახატების შექმნა,
მაკეტების შექმნა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ბუნება და ადამიანი
|
2
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
მინი ლექცია, ცნობილ ნაგებობებზე ინფირმაციის მოძიება ბუკის საშუალებით,სასურველი
ნაგებობის დახატვა.
|
დამოუკიდებლად მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ცხოველთა სამყარო
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
განხილვა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ხელოვნების ფანტაზია
|
2
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
გაზაფხულდა
|
1
|
სგ. III.6
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, სახელმძღვანელოში ილუსტრაციების განხილვა,
ინდივიდუალურად ნამუშევრების შექმნა.
|
ინდივიდიალური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ცხოველთა სამყარო
|
1
|
სგ. III.6
|
მინი ლექცია,სახელმძღვანელოში მუშაობა,
ნამუშევრების შექმნა და ერთმანეთისთვის
გაცნობა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
წელიწადის დრონი
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ;
|
ჯგუფური მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, შედეგების განხილვა,ჯგუფის მიერ
ნამუშევრების წარდგენა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ადამიანი და ბუნება
|
3
|
სგ. III.6;
|
მინი ლექცია, გონებრივი იერიში, სურვილისამებრ გამოყენებული მასალით
ნამუსჰევრების შექმნა და გამოფენა.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,პლასტელინი, უბრალო
ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო, გუაში,ფუნჯი.
|
||
რა ვიცით რა შეგვიძლია
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა,
დამიუკიდებელი მუშაობა თავისუფალ თემაზე .
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
შეამოწმე შენი თავი
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7.
|
დამატებით მოძიებული ინფორმაციის განხილვა, ჯგუფური მუშაობა, სახელმძღვანელოში
მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ჩვენი სამყარო
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6; ს.გ. III.7
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
ხერთვისი
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.2; ს.გ. III.5;
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
ნამუშევრების პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
პატარა კახი
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ.
|
მოძიებული ინფორმაციის განხილვა, ჯგუფური მუშაობა, სახელმძღვანელოში
მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
მოგზაურობა მატარებლით
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.2; ს.გ. III.7. ;
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, კლასის წინაშე
ნამუშევრების წარდგენა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
უცხო პლანეტაზე
|
2
|
სგ. III.6; ს.გ. III.3; სგ
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში, პლასტელინით ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო, პლასტელინი, პლასტელინის დაფა და დანა.
|
||
აფრიკა
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.6;ს.გ. III3
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, კლასის წინაშე
ნამუშევრების წარდგენა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
სამყაროს შექმნა
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.2სგ
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ნამუშევრების შექმნა, ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
რა ვიცით რა შეგვიძლია
|
1
|
სგ. III.6; ს.გ. III.3ს.გ. III.2
|
ჯგუფური მუშაობა, კედლის გაზეთის შექმნა,კორექტირების შეტანა ერთმანეთის
ნამუშევრებში,გაზეთის პრეზენტაცია.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
||
სარეზერვო დრო
|
4
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა,
კლასის წინაშე ნამუშევრების წარდგენა.
|
ინდივიდიალური და ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი.
|
სახელმძღვანელო,სახატავი რვეული,ფერადი ფანქრები,უბრალო ფანქარი, მაკრატელი,წებო,მუყაო,
გუაში,ფუნჯი.
|
IIIკლასი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სტანდარტი
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით
შემოქმედებითობისა
და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
|
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
|
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
|
ს.გ.III.1.
მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე ძირითადი ელემენტი და პრინციპი ნამუშევრის შექმნისას.
|
ს.გ.III.7.მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და გაუზიაროს თანაკლასელებს აზრი და იდეები.
|
ს.გ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან სახვითი და გამოყენებითი
ხელოვნების დარგები, ზოგიერთი ჟანრი და დააკავშიროს ისინი ყოველდღიურ ცხოვრებასთან.
|
ს.გ.III.2. მოსწავლეს შეუძლია განავითაროს სხვადასხვა მასალის, ტექნიკის და პროცედურის გამოყენების უნარი ნამუშევრის შექმნისას.
|
ს.გ.III.8.
მოსწავლეს ესმის და
შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის იდეათა გამოხატვის საშუალება.
|
ს.გ.III.12. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების
შინაარსი სხვა საგნებში განვლილ მასალასთან.
|
ს.გ.III.3.
მოსწავლეაკვირდება
გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში.
|
ს.გ.III.9. მოსწავლე
პატივს სცემს საკუთარ და სხვის
ნამუშევარსა და აზრს.
|
ს.გ.III.13
.მოსწავლე ეცნობა ადგილობრივ გარემოში არსებულ ხელოვნების ნიმუშებს.
|
ს.გ.III.4. მოსწავლეს შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა
და წარმოსახვის მეშვეობით.
|
ს.გ.III.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
|
|
ს.გ.III.5.მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს მარტივი სამუშაო.
|
||
ს.გ.III.6. მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად
და სხვებთან ერთად.
|
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
მიმართულება: შემოქმედებითობისა და
პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
ს.გ.III.1. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების
რამდენიმე ძირითადი ელემენტი და პრინციპი ნამუშევრის შექმნისას.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
გადმოსცემს განწყობილებას მხატვრული ხერხების მეშვეობით(ხაზი, ფერი და ფორმა);
·
ქმნის ფაქტურებს ნამუშევარში (სხვადასხვა ტიპის მონასმებით,
დაფარული ზედაპირის დაკაწვრით, თითების, ღრუბლის, ჩხირების, ჯაგრისის დახმარებით
და სხვ.);
·
იყენებს ცივ და თბილ ფერებს ნამუშევარში;
·
ფერის ბორბალზე ამოიცნობს ძირითად, შედგენილ და
კონტრასტულ ფერებს (წითელი-მწვანე, ყვითელი-იასამნისფერი,
ლურჯი-ნარინჯისფერი);
·
სხვადასხვა ხერხით (ფორმით, ზომით, ფერით) გამოყოფს
ნამუშევარში მთავარს;
·
გამოსახულებას გააზრებულად ანაწილებს სასურათე სიბრტყეზე.
ს.გ.III.2. მოსწავლეს შეუძლია განავითაროს სხვადასხვა
მასალის, ტექნიკის და პროცედურის გამოყენების უნარი
ნამუშევრის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ხატავს ფანქრით, პასტელით, აკვარელით, გუაშით, ნახშირით,
ცარცით და სხვ.;
·
ძერწავს მარტივ ფორმებს სხვადასხვა მასალით (თიხა,
პლასტილინი, ცომი, ცვილი და სხვ.);
·
სხვადასხვა მასალით ქმნის მარტივ გამოსახულებებს, კომპოზიციებს;
·
მოძიებული და უკვე ნაცნობი მასალით (ხის ქერქი, ნიჟარა,
მავთული, თოკი, ქაღალდი, მძივი, მუყაო და სხვ.) ამზადებს მარტივ ნაკეთობებს და
კონსტრუქციებს.
ს.გ.III.3. მოსწავლეაკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს,
მოვლენებს და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ნახატში
გადმოსცემს გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებას;
·
ხატავს პორტრეტებს (მშობლები, თანატოლები და სხვ.);
·
მეხსიერებით ხატვისას გამოსახავს ამა თუ იმ გარემოსთვის
შესაბამის ობიექტებს და დამახასიათებელ ნიშნებს;
·
გამოხატავს შესაბამისი ფერით დღე-ღამის სხვადასხვა
მონაკვეთს, წელიწადის დროს და ამინდს;
·
გამოსახავს მარტივი გეომეტრიული ფორმებით აღძრულ ასოციაციებს.
ს.გ.III.4. მოსწავლეს შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა
და წარმოსახვის მეშვეობით.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ქმნის სიუჟეტებს
თავისუფალ თემაზე საკუთარი ფანტაზიით;
·
ნამუშევარში გადმოსცემს სპექტაკლზე, კონცერტზე, ცირკში,
ზოოპარკში, მუზეუმში, ექსკურსიაზე ყოფნის დროს მიღებულ შთაბეჭდილებებს;
·
გამოსახავს ცნობილი მხატვრების ნამუშევრების გაცნობის
შედეგად გაჩენილ იდეებს (თემა, სიუჟეტი, პერსონაჟი,
მხატვრული ხერხი);
·
ხატავს ლიტერატურული ნაწარმოების, ფილმის, მულტფილმის
გმირებსა და ასევე, საკუთარი წარმოსახვით შექმნილ პერსონაჟებს.
ს.გ.III.5.მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს მარტივი სამუშაო.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მონაწილეობს საკლასო ოთახის, ეზოს დასუფთავება-გალამაზებაში;
·
ინიშნავს დავალებებს;
·
ამზადებს და ალაგებს სამუშაო იარაღებს და მასალას;
·
იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.
ს.გ.III.6. მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და
სხვებთან ერთად.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მონაწილეობს
გუნდურ სამუშაოში, ასრულებს სხვადასხვა ფუნქციას (ლიდერი, ჯგუფის წევრი);
·
დასმულ
ამოცანას გადაჭრის დამოუკიდებლად ან მეწყვილესთან ერთად;
·
ითხოვს
დახმარებას და იჩენს სხვების დახმარების ინიციატივას.
მიმართულება: კომუნიკაცია
და ინტერპრეტაცია
ს.გ.III.7.მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და გაუზიაროს თანაკლასელებს აზრი და იდეები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამბობს, რა მოსწონს ნამუშევარში, რა-არა, ცდილობს დაასაბუთოს საკუთარი პოზიცია;
·
უსმენს მასწავლებელსა და თანაკლასელებს და ითვალისწინებს მათ აზრს;
·
აღწერს ნაწარმოების შინაარსს;
·
სვამს
კითხვებს უცნობი ტერმინის ან სიტყვის მნიშვნელობის დასაზუსტებლად;
·
ნამუშევარზე საუბრისას იყენებს სათანადო ტერმინებს;
·
უზიარებს მეგობრებს დაკვირვების შედეგებსა და გამოცდილებას;
·
სვამს
და პასუხობს კითხვებს ნამუშევრის წარდგინების დროს;
·
წარმოადგენს
ნამუშევრებს აუდიტორიის წინაშე.
ს.გ.III.8. მოსწავლეს
ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვისდა კომუნიკაციის საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
საუბრობს ნამუშევრით აღძრულ შთაბეჭდილებებზე;
·
საუბრობს იმის შესახებ, თუ რა განწყობილებას უქმნის ესა თუ
ის ფერი;
·
ცდილობს ამოიცნოს ჩანაფიქრი და განწყობილება სხვათა
ნამუშევრებში;
·
განმარტავს, რისი ასახვა უნდოდა ნამუშევარში.
ს.გ.III.9. მოსწავლე პატივს სცემს საკუთარ
და სხვის ნამუშევარსა და აზრს.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
არ ხმაურობს თანაკლასელის ნამუშევრის წარდგინების დროს;
·
აცდის სხვას საუბარს;
·
მხარს
უჭერს, ამხნევებს თანაკლასელებს, და კეთილგანწყობილია მათ მიმართ;
·
უფრთხილდება საკუთარ და სხვის ნამუშევარს.
ს.გ.III.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის
ღონისძიებაში.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მონაწილეობს საკლასო სპექტაკლში;
·
მონაწილეობს
საკლასო და სასკოლო ზეიმში;
·
მონაწილეობს
საკლასო და სასკოლო გამოფენაში;
·
დადის მუზეუმებში და გამოფენებზე;
·
დადის ექსკურსიებზე და ეცნობა კულტურულ მემკვიდრეობას.
მიმართულება:
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
ს.გ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების დარგები, ზოგიერთი ჟანრი და დააკავშიროს ისინი ყოველდღიურ ცხოვრებასთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს ხელოვნების ცნობილ ნამუშევრებს და მიაკუთვნებს
მათ შესაბამის დარგს (ფერწერა, გრაფიკა, ქანდაკება, დეკორატიულ-გამოყენებითი
ხელოვნება);
·
საუბრობს
საკუთარ დამოკიდებულებაზე ხელოვნების ამა თუ იმ დარგის მიმართ (რომელი მოსწონს და
რატომ);
·
საუბრობს
ამა თუ იმ ჟანრისთვის დამახასიათებელ ნიშნებზე.
ს.გ.III.12.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი სხვა
საგნებში განვლილ მასალასთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს
ნასწავლი ლიტერატურული ნაწარმოების პერსონაჟებს და სიუჟეტებს ხელოვნების ნიმუშებში;
·
აკავშირებს
სახვითი ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსს (მაგ., წელიწადის დროები) იმავე თემაზე
შექმნილ მუსიკალურ ნაწარმოებთან, რომელიც მუსიკის გაკვეთილზე მოისმინა;
·
სვამს კითხვებს ნამუშევარში ასახული საგნებისა და
მოვლენების შესახებ.
ს.გ.III.13.
მოსწავლე ეცნობა ადგილობრივ გარემოში არსებულ ხელოვნების ნიმუშებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მსჯელობს
ადგილობრივ გარემოში არსებულ ხელოვნების ძეგლებზე;
·
მსჯელობს
ხელოვან ადამიანებზე და ხელოვნების ნიმუშებზე, რომლებითაც ცნობილია მისი უბანი, სოფელი, დაბა,
ქალაქი, რაიონი.
პროგრამის შინაარსი
სახვითი ხელოვნების
ძირითადი ელემენტები და პრინციპები:
ხაზი, ფერი (ფერის
ბორბალზე ძირითადი, შედგენილი და კონტრასტული ფერების ამოცნობა, ცივი და თბილი
ფერების გარჩევა); ფაქტურა, ფორმა, განწყობილების გადმოცემა ხაზის, ფერისა და
ფორმის საშუალებით; ძირითადის გამოყოფა ნახატში, გამოსახულების განაწილება
სასურათე სიბრტყეზე.
რეკომენდებული
ვიზუალური მასალა:
ხაზი - (მაგ., რ. ფეტვიაშვილის გრაფიკა),; ფორმა, ფერი (ფერის ბორბალი, ძირითადი, შედგენილი და კონტრასტული, ცივი და
თბილი) - მაგალითად, კლოდ მონე, ედგარ დეგა, ანრი მატისი, ვინსენტ ვან გოგი, პაბლო პიკასო (ცისფერი და ვარდისფერი პერიოდები), რობერ დელონე, აუგუსტ მაკე, ვასილი კანდინსკი, ფრანც მარკი და სხვ.
ნამუშევარში
ძირითადის გამოყოფა (ზომა, ფერი, ფორმა) - მაგ. შესაბამისი
ნიმუშები ძველი ეგვიპტის (მაგ. თებეს სამარხის კედლის მხატვრობა “ნადირობა
ნილოსზე”, ტუტანჰამონის სამარხის
ზარდახშის მხატვრობა “ნადირობა ლომებზე”), შუამდინარეთის, ანტიკური საბერძნეთის ხელოვნებიდან; ელ გრეკო (“მაცხოვრის კვართზე
წილის ყრა”) და სხვა.
მასალა და იარაღი:
ფანქარი, პასტელი,
გუაში, აკვარელი, ფლომასტერი, ცარცი, ნახშირი, ფერადი ქაღალდი, ჟურნალ-გაზეთები,
მუყაო, პლასტილინი, თიხა, ცომი, ცვილი; ბუნებრივი თუ ხელოვნური მასალა (თოკი,
მავთული, საცობი, ნიჟარა, ხის ქერქი, ხავსი, ფერადი კენჭები, მძივები, ღილები,
კოლოფები და სხვ.); ფუნჯი, მაკრატელი, წებო და ა.შ.
ტექნიკა და პროცედურა:
ფერწერა, გრაფიკა,
ძერწვა, აპლიკაცია, ქაღალდით მოდელირება, ფერადი ძაფებით მარტივი კომპოზიციის
შექმნა და სასურათე სიბრტყეზე დაწებება, ნიჟარების გაფერადება და მარტივი
კომპოზიციის შექმნა, ქვიშაზე ხატვა, წათლილი ფერადი ფანქრებიდან მორჩენილი
ნაფცქვენებით მარტივი გამოსახულებების
შედგენა და სასურათე სიბრტყეზე კომპოზიციის შექმნა. მოზაიკა, კოლაჟი,
კონსტრუქცია; დახევა, დაჭმუჭვნა, დაჭრა, დაწებება და სხვ.
დაკვირვება გარემოზე:
საგნების,
ობიექტებისა თუ მოვლენების ნიშან-თვისებათა (ფერის, ფორმის, ფაქტურის)
ასახვა.ასევე, დაკვირვების პროცესში აღძრულიასოციაციების, განწყობილებების,
შთაბეჭდილებების და გაჩენილი იდეების გადმოცემა.
იდეების წყაროები:
შთაბეჭდილებები გარემოზე დაკვირვებიდან;ფანტაზია; ზღაპრული,მითოლოგიური,
ბიბლიური, მხატვრული ნაწარმოებების პერსონაჟები და
სიუჟეტები, მაგალითად: ბერძნული მითები, საბავშვო ბიბლია,
იგავ-არაკები, მოთხრობები და სხვ.;მსოფლიო ხელოვნების
მნიშვნელოვანი ნიმუშების დათვალიერება; მხატვრული და
ანიმაციური ფილმები (“პიტერ პენი”, “რობინ ჰუდი”, “წუნა და წრუწუნა”, “ჩხიკვთა
ქორწილი”, „სიზმარა“,
დისნეის
მულტიპლიკაციური ფილმები და სხვ.);
მუსიკალური ნაწარმოებები: ლუდვიგ ვან ბეთჰოვენის “მთვარის სონატა”, ანტონიო
ვივალდის “წელიწადის დრონი”, კლოდ დებიუსის “მთვარის შუქი”, პეტრე ჩაიკოვსკის
“მაკნატუნა”, სერგეი პროკოფიევის “პეტია და მგელი” და სხვ.; სხვადასხვა სახის წარმოდგენა (თეატრალური,
საცირკო და სხვ.); ადგილობრივი და ოჯახური სადღესასწაულო ტრადიციები.
სავარაუდო თემები:
“მხიარული არდადეგები”, “ზღვაზე”, “მზის ჩასვლა”, “წვიმიანი დღე”, “ხედი ჩემი
ფანჯრიდან”, “შემოდგომის ტყე”, “საშობაო
საჩუქარი”, “გაზაფხული მოვიდა”, “ზღაპრული ფრინველი“, “თეატრში”,
“მოგზაურობა აფრიკაში“, “ჯუნგლები”, “მოგზაურობა მატარებლით/თვითმფრინავით”,
“მოგზაურობა კოსმოსში”, “ოცნების ქალაქი”, თემები საკუთარი ფანტაზიის მიხედვით; ეპიზოდები და პერსონაჟები მხატვრული ლიტერატურიდან და
სხვ.
შრომითი
საქმიანობა:
მონაწილეობა
საკლასო ოთახის, ეზოს
დასუფთავება-გალამაზებაში; დროის ლიმიტის, უსაფრთხოების წესებისა და ჰიგიენის
დაცვა.
მუშაობის
სტრატეგია:
მუშაობა
დამოუკიდებლად, მეწყვილესთან, გუნდურად.
ღონისძიებები:
საკლასო და სასკოლო გამოფენა, შეხვედრა ხელოვანთან, ზეიმი,
სპექტაკლი, ექსკურსიები (მუზეუმები, გალერეები, არქეოლოგიური და ხუროთმოძღვრული
ძეგლები და სხვა), კულტურული მემკვიდრეობის გაცნობის მიზნით.
წარდგინება:
ნამუშევრის
წარდგენა (საუბარი ნამუშევარზე, შეფასება), კითხვების დასმა, პასუხის გაცემა,
შთაბეჭდილებების, დაკვირვების, გამოცდილების გაზიარება, პატივისცემის გამოხატვა
სხვისი ნამუშევრის და აზრის მიმართ, სხვისი აზრის ყურადღებით მოსმენა, სათანადო
ტერმინების გამოყენება.
ხელოვნების აღქმა
კონტექსტში:
სახვითი ხელოვნების
და არქიტექტურის ცნობილი ნიმუშების დათვალიერება, ამოცნობა და მიკუთვნება
კონკრეტული დარგისადმი (არქიტექტურა, ფერწერა, გრაფიკა, ქანდაკება,
დეკორატიულ-გამოყენებითი); ნაწარმოების მიკუთვნება ჟანრთან (ნატურმორტი, პეიზაჟი,
პორტრეტი, ყოფითი და ა.შ.); შინაარსის დაკავშირება სხვა საგნებში განვლილ
მასალასთან; საუბარი ნამუშევრიდან მიღებულ შთაბეჭდილებებზე; ნამუშევარში
გადმოცემული განწყობილების ამოცნობა; ხელოვნების ადგილობრივი ძეგლების,
მოღვაწეების და მათი შემოქმედების გაცნობა.
რეკომენდებული ვიზუალური მასალა:
არქიტექტურა – მაგალითად,
იშთარის კარიბჭე, კოლიზეუმი, პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარი,ეიფელის კოშკი და
სხვ.
საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხუროთმოძღვრული ძეგლები - უფლისციხე, ვარძია, ხერთვისი, ერეკლე მეორეს
სასახლე თელავში და სხვ.
ქანდაკება– მაგალითად, ძველი სამყარო - ეგვიპტური,
ბერძნული, რომაული.
ფერწერა – კნოსოსის სასახლის მხატვრობა, პომპეის ფრესკები,
ტომაზო მაზაჩო, სანდრო ბოტიჩელი, რაფაელ სანტი, პოლ სეზანი, პოლ გოგენი, ნიკო ფიროსმანი, დავით კაკაბაძე, ლადო გუდიაშვილი და სხვ.
გრაფიკა – ლეონარდო და ვინჩი, ალბრეხტ დიურერი
("კურდღელი"), ანრი მატისი, ჩინური და იაპონური გრაფიკა და სხვ.
გამოყენებითი
ხელოვნება:
ქართული და ბერძნული ანტიკური კერამიკა, ხალიჩები,
არქეოლოგიური არტეფაქტები (მაგ. კოლხური სამკაული, კოლუმბამდელი ამერიკის და აფრიკული ნიღბები, ჭურჭელი და სხვა ნაკეთობები.
თემატური გეგმა
სასწავლოწელი
- 2018-2019წ
|
||||||||||||||||||
საგანი -
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|||||||||||||||||
სწავლების საფეხური -
|
დაწყებითი
|
|||||||||||||||||
კლასი -
|
III
|
|||||||||||||||||
მასწავლებელ
|
ხათუნა წითელაშვილი
|
|||||||||||||||||
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია:
|
ელ. ფოსტა -
|
khatunatsitelashvili@gmail.com
|
||||||||||||||||
ტელეფონი -
|
593940020
|
|||||||||||||||||
საგნობრივი ჯგუფის სახელწოდება -
|
სახელმწიფო ენა
|
|||||||||||||||||
სასწავლო სახელმძღვანელო -
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
ავტორი: ნ.მაღლაკელიძე
|
|||||||||||||||||
სასწავლო საგნის სწავლების მიზანი -
|
||||||||||||||||||
·განუვითაროსმოზარდსძირითადისამეტყველოუნარები
(წერა,
კითხვა,
მოსმენა,
საუბარი);
·გამოუმუშაოსწერითიდაზეპირიმეტყველებისკულტურა;
·განუვითაროსსაკუთარიაზრისლოგიკურითანამიმდევრობითგამოთქმისადასხვადასხვადანიშნულებისწერილობითიტექსტისშექმნისუნარი;
·ჩამოუყალიბოსდამოუკიდებელი,
შემოქმედებითიდარეფლექსურიაზროვნებისუნარი;
·შეაყვაროსკითხვა; გამოუმუშაოსლიტერატურის,
როგორცსიტყვისხელოვნებისადაკულტურისფაქტის,
აღქმისადაგაცნობიერებისუნარი;
·გააცნობიერებინოსეროვნულიდაზოგადსაკაცობრიოკულტურა,
როგორცცვლილებისადაგანვითარებისმუდმივმოქმედიპროცესი.
|
||||||||||||||||||
სასწავლო საგნის კვირეული
დატვირთვა -პირველი სემესტრი
|
14 სასწავლო კვირა
|
|||||||||||||||||
სასწავლო საგნის სწავლების ხანგრძლივობა -
|
88 საათი
|
|||||||||||||||||
სასწავლო საგნის სტატუსი -
|
სავალდებულო
|
|||||||||||||||||
შეთანხმებულია:
დირექტორის მოადგილე
ვამტკიცებ:
სკოლის დირექტორი
თემა
|
სთ
|
სტანდარტი, შედეგი, ინდიკატორი
|
აქტივობები
და მეთოდები
|
მუშაობის ფორმები
|
შეფასება
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
დრო
|
კუკური გოგიაშვილი "დაგვემშვიდობა
ზაფხული"
კითხვის სემანტიკა
|
3
|
ქართ. III. 1.
ქართ.
III. 2
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდუალური, ჯგუფური.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: ა. წერეთლის „მოსწავლე და მასწავლებელი“ (ზღაპარი), სიტყვა, ასო,
ბგერა.
|
3
|
ქართ.
III. 2.
ქართ. III. 3
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდუალური, ჯგუფური.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
„ხელმწიფის შვილისა და ხელმწიფის ამბავი“ (ქართული ხალხური ზღაპარი)
სიტყვა, ასო, ბგერა.
|
2
|
ქართ.
III. 2.
ქართ. III. 3
|
მინი ლექცია,სახელმძღვანელოში მუშაობა,
დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
"პატარა საქართველო
სპარსეთში" (ი.გოგოებაშვილის მიხედვით),მარტივი დარგობრივი ტექსტი(ისტორიული
თხზულება), მარცვალი, სიტყვის დამარცვალა გადასატანად.
|
3
|
ქართ. III. 3
ქართ. III. 4.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
„ჩემო კარგო ქვეყანა“ ქ.ხაჩიაშვილი
სიტყვის სემანტიკა, (ზმნური სინონიმები).
|
3
|
ქართ. III. 3
ქართ. III. 4
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სასწავლო გაჩერება, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
„ საინგილო“ ი.გოგებაშვილი
სიტყვის გადატანისა და დამარცვლის წესები.
|
2
|
ქართ. III. 4
ქართ. III. 5.
|
კითხვა პასუხის რეჟიმი, სახელმძღვანელოში მუშაობა, დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
„ როგორ გაიყვეს ძმებმა ქონება“
აფხაზური თქმულება
სიტყვის სემანტიკა.
|
3
|
ქართ. III. 2
ქართ. III. 3.
|
შესასვლელი ბილეთი, მინი ლექცია,
სახელმძღვანელოში მუშაობა, გამოსასვლელი ბილეთი.
|
წყვილებში მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :" მიწას
პატრონი უნდა" ( ქართული ხალხური ზაღაპარი)არსებითი სახელის რიცხვი
|
2
|
ქართ. III. 5
ქართ. III. 6.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სასწავლო გაჩერება, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :" ვაზი
და გლეხკაცი" ( ლეონარდო და ვინჩის მიხედვით) . არსებითი სახელი და მისი კითხვები.
|
2
|
ქართ. III. 5
ქართ. III. .6.
|
მინი ლექცია,სახელმძღვანელოში მუშაობა,
წერითი მუშაობა.
|
ინდივიდუალური, წყვილებში.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
„ვაზის სიმფონია“ შ.ნიშნიანიძე
|
2
|
ქართ. III. 6
ქართ. III. 7.
|
შესასვლელი ბილეთი, მინი ლექცია,
სახელმძღვანელოში მუშაობა, გამოსასვლელი ბილეთი.
|
ინდივიდუალური.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ნოდარ დუმბაძის
" შემოდგომის სურათი" , არსებითი სახელი და მისი რიცხვები.
|
2
|
ქართ. III. 7
|
კითხვა პასუხის რეჟიმი, სახელმძღვანელოში მუშაობა, დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: „ ფრინველების მოგზაურობა“
ი.გოგებაშვილი
რთული სიტყვების მართლწერაზე დაკვირვება.
|
3
|
ქართ. III. 8
ქართ. III. 9.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :ვლადიმერ ასლამაზიშვილი
" მოკლე გზა" მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვები, მათი კითხვები.
|
4
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 10.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სასწავლო გაჩერება, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ტრაბახა
არსებითი
სახელის ჯგუფები. (სულიერი, უსულო, ვინ? და რა? )
|
4
|
ქართ. III. 11.
|
შესასვლელი ბილეთი, მინი ლექცია,
სახელმძღვანელოში მუშაობა, გამოსასვლელი ბილეთი.
|
ინდივიდიალური, წყვილებში.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ქეთევან ჭილაშვილის
" ფურცლები ", სიტყვის სემანტიკა ,ფრაზეოლოგიზმები
|
3
|
ქართ. III. 3
ქართ. III. 4.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, დამოუკიდებელი
სამუშაო.
|
დამოუკიდებლად მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :გ. შატბერაშვილის „გაყოფა“. სხვადასხვა პირში თხრობა, ზედსართავი სახელი.
|
3
|
ქართ. III. 10
ქართ. III. 11
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ქეთევან ჭილაშვილის „ჩემი მეზობელი თამრიკო“
ზედსართავი სახელის ფუნქციაზე დაკვირვება.
|
3
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა.
|
ინდივიდიალური.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :„თითქმის მთელი სამყარო“. ზედსართავი სახელის რაობა. მისი ფუნქცია.
|
4
|
ქართ. III. 8
ქართ. III. 11.
|
შესასვლელი ბილეთი, მინი ლექცია,
სახელმძღვანელოში მუშაობა, გამოსასვლელი ბილეთი.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : რევაზ ინანიშვილის „კეთილი ბებერი ბუები“. რაოდენობითი რიცხვითი სახელი.
|
3
|
ქართ. III. 12
ქართ. III. 13.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, სასწავლო გაჩერება, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: ჭაბუა ამირეჯიბის
“ჭორიკანა კაჭკაჭი“მეტყველების
ეტიკეტურიფორმები. ტექსტის აგება ანდაზის მიხვედით.
|
4
|
ქართ. III. 12
ქართ. III. 13.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა,კითხვა
პასუხი.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: უშინსკის „წერო და ყანჩა“ ლიტერატურული ზღაპარი, სიტყვის სემანტიკა.
|
4
|
ქართ. III. 3
ქართ. III. 6
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა,კითხვა
პასუხი.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : დონალდ ბისეტის
"პაწაწინა პინგვინი" მოქმედებიუს აღმნიშვნელი სიტყვები
|
4
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
შესასვლელი ბილეთი, მინი ლექცია,
სახელმძღვანელოში მუშაობა, გამოსასვლელი ბილეთი.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა, წყვილებში მუშაობა
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :ჯანი როდარის
“ია ყინულში“ სიტყვის პირდაპირი
და გადატანითი მნიშვნელობა, ზმნის რიცხვი.
|
3
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა :ვ.ტატიშვილი
“თოვლი მოვიდა“,ზედსართავი
სახელი,კითხვა როგორი?
|
2
|
ქართ. III. 10
ქართ. III. 11.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: გ. ტაბიძის „ მრავალ ახალ წელს!“ ,სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება(ზედსართავისახელის
რაობა,მისი კითხვა),ტექსტის კონსტრუირება
|
2
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 13.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წყვილებში
მუშაობა.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
|||
თემა : ნ.მაღლაკელიძე „ჩექმებიანი კატა“ პუნქტუაციური ნიშანი ბრჭყალები
(„ „) და მისი გამოყენება.
|
3
|
ქართ. III. 13
ქართ. III. 14.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა: გ. ძნელაძე „ზამთარი“ სიტყვის სემანტიკა. საგნის მოვლენის აღწერა.
|
2
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა,კითხვა პასუხი.
|
ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ირ. ევდოშვილი „უბედური ქორბუდა“
სიტყვის სემანტიკა. ტექსტის აგებასაყრდენების მიხედვით.
|
3
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა,
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.დამოუკიდებელი.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
||
თემა : ვაჟა-ფშაველას „ის კი არ არის
ბიჭობა“ . ზმნა.
|
3
|
ქართ. III. 9
ქართ. III. 11.
|
გონებრივი იერიში, მინი ლექცია, სახელმძღვანელოში მუშაობა, წერა, ჯგუფური
მუშაობა.
|
ინდივიდიალური, ჯგუფური მუშაობა.
|
განმავითარებელი
|
სახელმძღვანელო, რვეული , დაფა , ცარცი, უბრალო ფანქარი, აქტიბობის რვეული,
გრამატიკის რვეული.
|
No comments:
Post a Comment